Kiwanis Youth Wouw is een succes

2 activiteiten i.p.v. 1 per jaar

In december 2020 hebben de leden van de Youth Club Wouw met veel succes aan alle basisschoolkinderen in Wouw een etui met inhoud overhandigd. Dit was een dusdanig succes, waardoor Kiwanis positief in de picture kwam, zodanig dat dit in 2021 een vervolg moest krijgen. Met deze boodschap hebben wij, Kiwanis Club Wouw-Zoomvliet Kiwanis Youth weer op pad gestuurd om weer iets te bedenken wat wij aan de basisschoolkinderen in Wouw mee konden geven, waardoor wij ook in 2021 weer in beeld zouden komen.

Onze Youth afdeling is hierover gaan nadenken en kwamen met het idee, om voor alle basisschoolkinderen spaakreflectoren te bestellen, waardoor we een win-win situatie kregen. De jongeren in Wouw worden beter zichtbaar in de donkere (winter)dagen en wij als Kiwanis zijn weer zichtbaar, omdat wij de reflectoren aanbieden.

Dit idee is door de leden van de Kiwanis Youth ingebracht  en kreeg unaniem dteun voor dit voortstel en kon de bestelling worden geplaatst

in de eerste week van het nieuwe schooljaar 2022 zijn Daniek van Oevelen (Kiwanis Youth) en Christ van Oevelen (voorzitter Kiwanis Wouw-Zoomvliet) naar de 2 basisscholen in Wouw gegaan om de spaak reflectoren te overhandigen. De scholen  konden ze vervolgens uitdelen aan de leerlingen.

In de nieuwsbrieven van de scholen is gewag gemaakt dat Kiwanis Wouw-Zoomvliet in samenwerking met de Youth Kiwanis mogelijk hebben gemaakt.

Home (destappenkpo.nl)

nieuwsbrief_januari_2022.pdf (baayaert.nl)

Onze vereniging is erg te spreken over dit  lokale succes en de leden hopen, dat andere clubs in Nederland dit voorbeeld overnemen, zodat ook zij een win-win situatie kunnen creëren.

Kiwanis Youth heeft al te kennen gegeven, dat ze een jaar tussen 2 activiteiten te lang vinden en hebben daarom iets bedacht om met Pasen een Paas puzzeltocht in Wouw te organiseren, waarbij alle kinderen een groot chocolade paasei kunnen winnen (mits de oplossing goed is).

Dit voorstel gaan ze komende maand indienen bij onze vereniging, zodat de organisatie tijdig kan starten.

Mochten er meer Kiwanis clubs interesse hebben in het idee, dan kan het idee door Kiwanis Youth verder op papier uitgewerkt en gedeeld worden, zodat we er allemaal profijt van kunnen hebben.

Stuur een e-mail aan: christ@cofa.nl