Over ons

Kiwanisclub Wouw-Zoomvliet maakt deel uit van Kiwanis International. Kiwanis is een wereldwijde organisatie van vrijwilligers die zich inzet voor het verbeteren van de wereld, kind per kind en gemeenschap per gemeenschap.  Het motto van Kiwanis is "serving the children of the world".  Op vele manieren dragen de vrijwilligers van Kiwanis bij aan het welzijn en de ontwikkeling van kinderen.  Het merendeel van de projecten van de club in Wouw wordt gedaan voor die doelgroep en het liefst in de eigen regio.

De woorden 'NunKee-wan-is' vormen de basis van de naam Kiwanis en stammen uit de taal van de Ochipew Indianen, die leefden in de omgeving van Detroit. Ze worden waarschijnlijk het beste vertaald met: 'Wij hebben plezier - wij laten van ons horen'. In Nederland wordt de naam Kiwanis graag uitgelegd als 'Laat zien wie en wat je bent'.