Korte geschiedenis

Omstreeks 1990 was er een 8-tal ontevreden leden van Kiwanis club Roosendaal, deze leden hebben een nieuwe Kiwanis club n.l. Wouw Zoomvliet opgericht.

Deze leden waren Nol Willemse, Jan den Ridder, Jack Luiks, Driek Smits, Lex Aarts, Jan van Kaam, Bert van Kaam en Marcel Obels.

De club had in het begin geen vaste verblijf plaats, maar meestal werd vergaderd in restaurant Schuttershof in Roosendaal.

Nol Willemse was de stichtend voorzitter zoals dat heet. Na de charter is hij ook nog een paar jaar president gebleven.

In 1994 wordt als vast clubrestaurant gekozen voor Mijn Keuken. Na verloop van tijd ontstond er onenigheid met de eigenaar van Mijn Keuken  en verhuisde de club naar partycentrum de Kloof in Bergen op Zoom. Een aantal jaren daarna is de club weer verhuisd naar restaurant Vroenhout in Roosendaal.

Vanaf het begin van de club is de traditie van de visdag, overgenomen van Roosendaal, tot in lengte van jaren elk jaar georganiseerd. Dit was elk jaar op de zwerver van de fam. P.Moerland uit Tholen en meestal tot in de late uurtjes voor er weer huiswaarts werd gegaan.

Een van de fundraising activiteiten was op de Wouwse zomerfeesten in samenwerking met harmonie Oranje, de zaterdag avond. Voor deze avond werden nederlandse artiesten uitgenodigd. De eerste avond werd opgeluisterd door Lee Towers en de volgende jaren door o.a. Anita Meijer en Corrie Konings. Dankzij de zeer goede samenwerking was de opbrengst van deze avond voor de Kiwanis.

Een cultureel weekend werd ook elk jaar georganiseerd met de partners, naar o.a. Maastricht, Rotterdam, Brugge, Trier en Gent. Ook in die tijd werd de partner dag georganiseerd.

Kiwanis Wouw Zoomvliet werd statutair in 1995 opgericht.

Sinds 1 maart 2009 hebben wij de ANBI status en staan geregistreerd onder nummer : RSIN 816528998