Frame Running Kids Spado

Alweer voor het 5e jaar hebben de drie Kiwanis service-clubs uit Bergen op Zoom, Wouw Zoomvliet en Halderberge een gezellige en sportieve golf dag geörganiseerd om gelden in te zamelen voor het goede doel. Deze lustrum uitgave stond in het teken van het project FRAME RUNNING KIDS van atletiekvereniging SPADO in Bergen op Zoom. Dit project wordt mede ondersteund door de landelijke stichting Het Gehandicapte Kind die de ingezamelde gelden met nog eens 50% vermeerderd.

Frame Running is een nieuwe sport die in een korte tijd erg populair is geworden voor kinderen en jongeren met een zwaardere lichamelijke beperking. Frame Running biedt de mogelijkheid om te lopen of zelfs te rennen! Door aan Frame Running te doen wordt er samen gewerkt aan de conditie en spierkracht van de benen en worden de gehandicapte sporters in de gelegenheid gesteld om mee te doen aan toernooien en zo weer andere framerunners te ontmoeten!

Op een regenachtige avond in september konden we de cheque van € 15.000,- delen met SPADO en zien hoe de Frame Runners weer en wind trotseren.