Vereniging Kanjer Ketting

Op 7 april 2023 waren we te gast bij de Stappen in Wouw. De kinderen hadden via een sponsorloop voor diverse Goede Doelen in Wouw geld opgehaald. Een bedrag van € 1.810,95 werd opgehaald voor de Vereniging Kanjer Ketting. Dankzij de deelnemers aan onze evenementen konden wij dit bedrag verdubbelen!

/imagecache/lg/uploads/2024/04/kanjerketting-2.jpeg

/imagecache/lg/uploads/2024/04/kanjerketting.jpeg

Ieder jaar krijgen 600 kinderen de diagnose kanker. Voor die kinderen is de Kanjerketting opgericht. Het is een ketting die geregen wordt met Kanjerkralen. Elke Kanjerkraal staat voor een bepaalde behandeling, onderzoek of gebeurtenis. Zo zijn er kralen voor een chemokuur, bestraling, prikken, een scan, een lumbaalpunctie, haarverlies, een supergoede dag, een vreselijke rotdag, een operatie, verblijf op de intensive care en nog vele andere kralen. Maar de Kanjerketting is meer...

De Kanjerketting is het initiatief en intellectueel eigendom van de Vereniging Kinderkanker Nederland. De Vereniging Kinderkanker Nederland heeft de Kanjerketting in 2006 ontwikkeld. Na een pilot in het VUmc werd de KanjerKetting eind 2007 in alle kinderoncologische ziekenhuizen ingevoerd.

Kinderen met kanker rijgen deze Kanjerkralen aan een ketting.
Die ketting, de Kanjerketting, vertelt hun verhaal.

Bekijk hier de website van Kanjerketting.nl